בעיות פוריות אצל האשה

אז החלטתם שאתם מוכנים להתחיל לנסות, ומהרגע הזה השעון כבר מתחיל לתקתק אצלך בראש ואת מתחילה לספור את החודשים, את הניסיונות ואולי גם את הכישלונות. כ 15% מהזוגות נתקלים בקשיים להיכנס להריון. בעבר האמינו כי ב 70-80% מהמקרים הקושי בהתעברות מיוחסות לאשה. כיום מוצאים כי 50%- 40 מהבעיות של אי פריון מיוחסות לגבר, מכאן החשיבות לערוך בדיקות מקיפות גם אצל בן הזוג. חלק מבעיות הפוריות מיוחסים לשילוב גורמים, כלומר בעיות אצל הגבר ואצל האשה, וחלק מהמקרים מוגדרים כבלתי מוסברים. בארץ התקופה המקובלת של ניסיונות כושלים שלאחריהן ניתן לפנות לבירור רפואי, הינה לאחר שנה של קיום יחסי מין ללא הגנה. נשים בגיל 35 ומעלה, או עם עבר של סרטן באחד מאיברי הפריון, מחלות כרוניות שונות, בעיות בבלוטת התריס, היסטוריה של בעיות פוריות בקרב בני משפחה, ניתן לערוך בירור כבר לאחר חצי שנה של ניסיונות כושלים.

אשמח ליעץ ולענות על כל התלבטות או שאלה בנושא , ניתן לפנות אלי ישירות בווטסאפ ואחזור בהקדם (לחץ כאן)

מהם הגורמים לקושי בהתעברות אצל האשה?

ישנם גורמים רבים לקושי בהתעברות כאשר הגורמים השכיחים הם:

בעיות פוריות על רקע מכאני/מבני

זהו מצב שבו יש בעיה פיזית במבנה החצוצרות או הרחם אשר עלול להפריע למפגש זרע וביצית או לקושי בהשתרשות ברחם. כלי אבחנתי לבעיות פוריות הקשורות במבנה הרחם הינו בדיקת היסטרוסקופיה, שהינה בדיקה המאפשרת הדמיה ויזואלית של חלל הרחם, ולפרוסקופיה כאשר מדובר בחצוצרות. הטיפול בהפרעות מכאניות לרוב מערבת ניתוח וכן טיפול תרופתי משלים בהתוויה לבעיה הספציפית.

בעיות פריון על רקע הפרעות ביוץ

במהלך כל חודש אצל כל אשה מבשילות מספר זקיקים, כאשר זקיק אחד גדל יותר מכולם, וכשאותו הזקיק מגיע לבשלות הוא נורה מהשחלה ונדחף אל החצותרה, שם הוא מחכה לזרע שיגיע ויפרה אותה. הביוץ מתרחש בדרך כלל כאשר גודלו של הזקיק המוביל מגיע לכדי 18-22 מ"מ. משך הזמן הממוצע בו שורדת ביצית מרגע התנתקותה מן הזקיק בשחלה, נאמד במקסימום של 24 שעות לערך, בעוד שתאי זרע מסוגלים לשרוד זמן ארוך יותר בגוף האשה- כשלושה ימים.

הריון קשור בקשר ישיר, שכן ללא ביוץ לא תתקבל הפריה ועל כן הביוץ מהווה גורם הכרחי על מנת להרות. בעיות פוריות הקשורות בביוץ הם בעיקר העדר ביוץ ואי סדירות בביוץ, אשר לרוב נגרמות עקב בעיות הורמונאליות כגון שחלות פוליציסטיות, רזרבה שחלתית נמוכה, מנופאוזה מוקדמת ועוד. הטיפול המערבי בבעיות פריון הקשורות בביוץ, מתבצע על ידי תהליך הקרוי "השראת ביוץ" הכולל לרוב מתן טיפול הורמונאלי חלופי באמצעות הורמונים שונים המעוררים הבשלה של הזקיקים. לרוב הטיפול ניתן במסגרת טיפולי פוריות בשילוב של טיפול הזרעה או הפריה חוץ גופית.

בכדי לקרוא עוד על ביוץ לחצי כאן

בעיות פריון הקשורות להשרשה

ההפריה לרוב מתרחשת בחצוצרה, כאשר לאחר מכן הביצית המופרית מטיילת לה במשך כחמישה ימים דרך החצוצרה אל תוך הרחם, שם היא נצמדת לרירית הרחם – וזהו תהליך ההשרשה. ההשרשה מתרחשת כ 5-8 ימים לאחר הביוץ והפריה, ומרגע זה תהליך ההריון מתחיל.

בעיות בהשרשה יכולים להתרחש במצב של רירית רחם דקה, גידולים ברחם כגון מיומות ופוליפים אשר מפריעים להשתרשות, דלקת באיברי האגן, אנדומטריוזיס ועוד.

-סיבה לא ברורה: בחלק מן המקרים ישנם זוגות המתקשים להיכנס להריון כאשר הסיבה איננה ברורה.

כיצד הרפואה הסינית עוזרת בבעיות פריון?

כאשר מגיעה אלי מטופלת המתקשה להיכנס להריון, הן אם היא כבר התחילה לעבור טיפולי פוריות קונבנציונאליים והן אם לא, אני עושה תשאול מקיף בכדי לאתר היכן הקושי בהתעברות. הטיפול הוא שונה ממטופל למטופל ומותאם בצורה ספציפית, כאשר אני משתמשת בטכניקות דיקור שונות וצמחי מרפא בכדי להשיב את הגוף לאיזון. במקרים שיש קושי בהתעברות בגלל בעיות פריון אצל הגבר, חשוב שגם הבעל יגיע לטיפול.

האם זה בסדר לשלב טיפול ברפואה סינית במקביל לטיפולי פוריות?

אצל אשה שעוברת טיפולי פוריות באמצעות הורמונים, הזרעות או הפריה חוץ גופית, טיפולי הדיקור יהוו תמיכה בתהליך הקונבנציונאלי שהמטופלת עוברת. נתחשב בהורמונים השונים שהיא נוטלת, ובתזמון הטיפול במיוחד אם היא עוברת הזרעות או IVF. בנוסף, ברפואה הסינית אנו תמיד מסתכלים על האדם השלם, על הצד הפיזי אבל גם על הצד הנפשי. זוג שמנסה להרות למשך תקופה ארוכה עובר הרבה טלטלות, ולכן כמובן שהטיפול יתייחס גם לאספקט הנפשי.

ישנם מחקרים רבים שנעשו בבתי חולים בכל העולם בנושא האינטגרציה של דיקור וצמחי מרפא במהלך טיפולי פוריות. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב ובי”ח איכילוב מצאו כי שיעור ההצלחה בטיפולי פוריות עולה משמעותית בשילוב דיקור סיני ונטילת צמחי מרפא. הטיפול ברפואה הסינית משפר את מחזור הביוץ, מגביר את זרימת הדם לרחם ומשרה רוגע על המטופלת, מה שמשפר את התנאים לביצוע ההפריה, לקליטת העובר ולגדילתו.

המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מגורם מקצועי מוסמך, אין לראותו כהמלצה ו/או הוראה ו/או עצה לשימוש במוצרים ו/או לשינוי או הורדה של תרופה כלשהי ו/או להוות הצהרה לגבי יעילות המוצרים או תכונותיהם. המוצרים לא הוכחו מדעית ואינם מיועדים לשמש כתחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. השימוש במוצרים עשוי להוביל לתוצאות שונות מאדם לאדם, והמשתמשים מוותרים בזאת על כל טענה, תביעה או דרישה מהחברה בהקשר זה. מוצריה של חברת ליף אוף לייף מבית נעמי דרור אינם תרופות וגם הם אינם מהווים תחליף לכל תרופה או שימוש אחר מגורם רפואי מקצועי מוסמך. אין בתמונות שבאתר זה כדי להוות מצג או התחייבות כלשהם באשר ליעילות המוצרים.

קוד הקופון הוא

SHOPPINGIL15

עד 40% + 15% הנחה נוספים על כל המוצרים באתר , קופון : ShoppingIL15

לקבלת קוד הקופון למייל מלאו את הפרטים בטופס

נקודות מכירה ואיסוף של
מוצרי Leaf of Life:

ירושלים והסביבה

אזור המרכז

אזור הצפון

*לאחר בחירת משלוח מסוג "איסוף עצמי בחינם" נציג יצור עמך קשר לבחירת נקודת משלוח ותיאום הגעה.
** נקודות איסוף עם Mama Flow בלבד

יש לוודא עם הנציג שיש מלאי בנק איסוף הרלוונטית

צריכים עזרה? דברו איתנו בווטסאפ.

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
שלום 👋 אפשר לעזור?
דילוג לתוכן