גרדת הריון PUPPP

PUPPP - Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy

PUPPP הנקראת בעברית "קשריות ורבדים אורטיקאריאליים מגרדים של ההריון", הינה מצב של גרד בלתי נסבל המתרחשת בזמן ההריון. מצב זה נפוץ יותר בהריונות ראשונים, ולרוב מתרחשת בטרימסטר האחרון כאשר התופעות חולפות כמה ימים לאחר הלידה. אשה שחלתה במחלה זו בהריון הראשון לרוב לא תפתח את הסימפטומים שוב בהריון הבא. מחלה זו אינה פוגעת בעובר אך גורמת לאי נעימות רבה אצל האם.

כיצד אוכל לדעת אם אני סובלת מ PUPPP?

PUPPP מאובחנת בעיקר על ידי הסימפטומים שלה המורכבת מגרד בלתי נסבל ומעין פריחה אדומה עם פפילות מורמים המתחילה באזור הבטן ומתפרשת לאזור הישבן, ירכיים, ידיים ורגליים.

עוד מצב של גרד בהריון הוא מצב הנקרא Purigo Gestationis המאופיין בנקודות אדומות מגרדות מאוד אשר מופיעות לרוב על הגב ידיים ורגליים. בשונה ממצב של PUPPP הנקודות אינן מופיעות על הבטן וכן מופיעות לרוב בטרימסטר השני.

אשמח ליעץ ולענות על כל התלבטות או שאלה בנושא , ניתן לפנות אלי ישירות בווטסאפ ואחזור בהקדם (לחץ כאן)

מה גורם להתפרצות המחלה?

הגורם הישיר למחלה זו אינה ידועה, אך ישנם תיאוריות שונות לגביה. הסברה הכי נפוצה היא שיש קשר למתיחת העור באזור הבטן ולכן המחלה מתפרצת בטרימסטר האחרון כאשר הבטן גדולה יותר, וגם נפוצה יותר בהריונות ראשונים כאשר העור פחות גמיש. עוד סברה היא שתאי העובר פולשים אל תאי העור של האם וכך גורמים לתופעה הדרמטולוגית.

כיצד מטפלים?

"עד הלידה זה יעבור" הינו המשפט הנפוץ ששומעים כאשר מגיעים אל הרופא. כיוון שהגורם למחלה איננה ידועה, הטיפול הקונבנציונאלי מטפל סימפטומטית על ידי משחות המכילות סטרואידים או לחילופין בתרופות אנטיהיסטמיניות (נוגדי אלרגיה) כדי לקבל הפוגה בגרד.

הטיפול בעזרת דיקור יעיל מאוד בהקלה במצב של PUPPP ואינה מלווית בתופעות לוואי. החשש הנפוץ שדיקור יגרום לזירוז לידה היא לא נכונה. כאשר אני מטפלת באשה הרה אני נזהרת מנקודות המזרימות אנרגיה וגורמות לתנועה חזקה בגוף, ומתמקדת בתלונה העיקרית ובאבחון הנעשה.

לשאלות ופרטים נוספים לגבי גרדת הריון את מוזמנת ליצור קשר –  054-5421760

המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מגורם מקצועי מוסמך, אין לראותו כהמלצה ו/או הוראה ו/או עצה לשימוש במוצרים ו/או לשינוי או הורדה של תרופה כלשהי ו/או להוות הצהרה לגבי יעילות המוצרים או תכונותיהם. המוצרים לא הוכחו מדעית ואינם מיועדים לשמש כתחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. השימוש במוצרים עשוי להוביל לתוצאות שונות מאדם לאדם, והמשתמשים מוותרים בזאת על כל טענה, תביעה או דרישה מהחברה בהקשר זה. מוצריה של חברת ליף אוף לייף מבית נעמי דרור אינם תרופות וגם הם אינם מהווים תחליף לכל תרופה או שימוש אחר מגורם רפואי מקצועי מוסמך. אין בתמונות שבאתר זה כדי להוות מצג או התחייבות כלשהם באשר ליעילות המוצרים.

קוד הקופון הוא

SHOPPINGIL15

עד 40% + 15% הנחה נוספים על כל המוצרים באתר , קופון : ShoppingIL15

לקבלת קוד הקופון למייל מלאו את הפרטים בטופס

נקודות מכירה ואיסוף של
מוצרי Leaf of Life:

ירושלים והסביבה

אזור המרכז

אזור הצפון

*לאחר בחירת משלוח מסוג "איסוף עצמי בחינם" נציג יצור עמך קשר לבחירת נקודת משלוח ותיאום הגעה.
** נקודות איסוף עם Mama Flow בלבד

יש לוודא עם הנציג שיש מלאי בנק איסוף הרלוונטית

צריכים עזרה? דברו איתנו בווטסאפ.

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
שלום 👋 אפשר לעזור?
דילוג לתוכן