סימפיזיוליזיס וכאבי אגן

חלק מהתופעות הלא נעימות שנשים הרות עלולות לחוות במהלך ההריון הינם כאבי אגן. הכאב יכול להופיע בעצמות האגן, מפשעה, גב התחתון, עצם הזנב וירכיים. הכאב יכול להיות ממוקד או מפושט וכן משתנה ברמת העוצמה.
כדי להבין את הנושא יותר לעומק נצלול רגע אל תוך האנטומיה שלנו.
עצמות האגן שלנו מחוברות על ידי ארבעה מפרקים עיקריים הנתמכים ומוחזקים במקומם על ידי גידים ורצועות. מפרקי האגן הופכים את המבנה לגמיש מה שמאפשר תנועה באגן.

אז בואו נכיר את מפרקי האגן שלנו:

– המפרק המחבר בין שתי עצמות החיק מלפנים נקרא Symphysis pubis

– משני צידי האגן מאחור יש שני מפרקים המחברים בין החלק התחתון של עמוד השדרה (סאקרום) לעצמות הכסל, והם נקראים מפרקי העצה והכסל (Sacroiliac joints). מפרקים אילו נמצאים איפה שמורגשים הגומות בגב התחתון.

– המפרק האחרון הוא המחבר את עצם הזנב לסוף עמוד השדרה (סאקרום) ונקרא Sacrococcygeal joint.
במהלך ההריון מופרש הורמון הנקרא "רילקסין" אשר מגמיש את המפרקים והרצועות העוטפות את האגן, מה שהופך את האגן לדינאמי וגמיש יותר לקראת הלידה. גמישות באגן חשובה בהריון, הוא מאפשר לעובר להתברג במנח אידיאלי באגן, וכן מאפשר לו לנוע דרך האגן במהלך הלידה. יחד עם זאת, גמישות האגן בהריון יחד עם השינויים בעומסי הגוף עלול לגרום לחוסר איזון בין עצמות האגן השונות המוביל לכאב.

אשמח ליעץ ולענות על כל התלבטות או שאלה בנושא , ניתן לפנות אלי ישירות בווטסאפ ואחזור בהקדם (לחץ כאן)

מהו סימפיזיוליזיס?

המפרק הקדמי של האגן (Symphysis pubis) מכיל סחוס סיבי המחבר בין שני צידי האגן. בהריון המפרק מתרחב מעט כדי לאפשר את מעבר התינוק במהלך הלידה. היפרדות או חוסר איזון בין שני צידי המפרק נקרא סימפיזיוליזיס, אשר מתבטא בכאב חזק באיזור עצם העצה (Pubis).
הכאב מתחיל בדרך כלל באמצע או סוף ההריון ויכול להימשך עד מספר חודשים לאחר הלידה. פעילויות אסימטריות של האגן כגון הליכה, עלייה וירידה במדרגות, קימה מישיבה, התכופפות, הרמה, ואפילו שינויי תנוחה בשכיבה מעוררים את הכאב. במנוחה יש לרוב רגיעה.

איך ניתן להקל על הכאב?

מכיוון שמדובר בבעיה של חוסר יציבות במפרק חשוב לחזק את השרירים המייצבים את אזור האגן והגב. בנוסף חשוב ליצור איזון בין שרירי הירכיים הפנימיים ושרירי הבטן . מומלץ להתייעץ עם מדריכה ליוגה הריון או פילאטיס לגבי תרגילים מותאמים.
מומלץ להימנע ככל האפשר מתנועות אסימטריות, פעולה לא סימטרית עלולה "למשוך" צד אחד של המפרק כלפי מעלה או מטה הגורמת לכאב. מומלץ לעטוף את האגן עם בד ארוך וליצור מעין חגורה רחבה, זה יכול לעזור לייצב את האגן ולהקל על הכאב.

כיצד הרפואה הסינית יכולה לעזור במצב של סימפיזיוליזיס וכאבי אגן?

הדיקור הוא כלי נפלא לטיפול בכאבי אגן, כאשר ברוב המקרים אני לא דוקרת במקום הכואב אלא משתמשת בנקודות רחוקות המשפיעות על האיזור.
הטיפול באמצעות דיקור מאוד יעיל, לעיטים חשים הקלה מיידית בכאב ולעיטים אחרי מספר טיפולים. הטיפול בנשים הרות הינו נעשה באופן זהיר ואינו מסכן את האם או את העובר.

המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מגורם מקצועי מוסמך, אין לראותו כהמלצה ו/או הוראה ו/או עצה לשימוש במוצרים ו/או לשינוי או הורדה של תרופה כלשהי ו/או להוות הצהרה לגבי יעילות המוצרים או תכונותיהם. המוצרים לא הוכחו מדעית ואינם מיועדים לשמש כתחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. השימוש במוצרים עשוי להוביל לתוצאות שונות מאדם לאדם, והמשתמשים מוותרים בזאת על כל טענה, תביעה או דרישה מהחברה בהקשר זה. מוצריה של חברת ליף אוף לייף מבית נעמי דרור אינם תרופות וגם הם אינם מהווים תחליף לכל תרופה או שימוש אחר מגורם רפואי מקצועי מוסמך. אין בתמונות שבאתר זה כדי להוות מצג או התחייבות כלשהם באשר ליעילות המוצרים.

קוד הקופון הוא

SHOPPINGIL15

עד 40% + 15% הנחה נוספים על כל המוצרים באתר , קופון : ShoppingIL15

לקבלת קוד הקופון למייל מלאו את הפרטים בטופס

נקודות מכירה ואיסוף של
מוצרי Leaf of Life:

ירושלים והסביבה

אזור המרכז

אזור הצפון

*לאחר בחירת משלוח מסוג "איסוף עצמי בחינם" נציג יצור עמך קשר לבחירת נקודת משלוח ותיאום הגעה.
** נקודות איסוף עם Mama Flow בלבד

יש לוודא עם הנציג שיש מלאי בנק איסוף הרלוונטית

צריכים עזרה? דברו איתנו בווטסאפ.

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
שלום 👋 אפשר לעזור?
דילוג לתוכן