זירוז לידה – השראת לידה

הריון הוא דבר ניסי ומרגש שאנו מחכות לו כל פעם מחדש. עם זאת, לקראת סוף ההריון הרבה ממנו  חשות מעט חוסר סבלנות ומצפות לרגע שבו התינוק שגדל אצלנו ברחם כבר תשעה חודשים, יצא אל העולם בריא ושלם, ויחיה עם אמא ואבא אל מחוץ לרחם. שלא לנוחיותנו, לא אנו קובעות את תאריך הלידה. תהליך הלידה תלויה במצב הרחם וצוואר הרחם וכמובן בבשלות העובר. ברגע שהעובר מוכן הוא מתחיל תהליך של הפרשת הורמונים אצל האם לכיווץ הרחם. זהו התהליך ההתחלתי של הלידה.

מתי מבצעים זירוז לידה ?

זירוז לידה נעשית בכמה מצבים:

  1. כאשר אישה עוברת את תאריך הלידה שלה מבלי להרגיש צירים – העובר יכול לחיות בתוך הרחם בין 38-42 שבועות, אך לא נהוג לתת להריון להימשך מעבר לשבוע 42 וזאת כיוון שלאורך זמן הסביבה הרחמית מתחילה להתדרדר, דבר היכול לפגוע בבריאות העובר. עם זאת, חשוב לדעת שלעיתים קרובות תאריך הלידה המשוער אינו מדויק ולכן ניתן לחכות לשבוע 41 או אפילו 42 כדי לקבל זירוז.
  2. סכרת הריון ועובר גדול – ישנם נשים הסובלות מסכרת בזמן ההריון, דבר העלול לגרום לעובר לגדול מעל הנורמה ולהקשות על לידה טבעית ואף לגרום לצורך בניתוח קיסרי. במצב זה ניתן להתחיל בזירוז לידה בשלב יותר מתקדם, משבוע 38, כאשר אנו עוקבים אחר התפתחותו וגדילתו של העובר.
  3. הריון בסיכון – מצבים כמו יתר לחץ דם, קרישיות יתר ועוד. אלו מצבים שיכולים לסכן את חיי העובר ולכן ממליצים  על זירוז בשלב מוקדם יותר.

אקדים ואספר לכן על כמה הורמונים המעורבים בהשראת הלידה.

ההורמון הראשון נקרא ‘אוקסיטוצין’. הורמון זה מופרש מבלוטת ההיפותלמוס במוח ופועלת בעיקר על שרירי הרחם ועל בלוטות החלב בשד. כאשר אשה הרה מתקרבת לזמן הלידה, יש הפרשה מוגברת של אוקסיטוצין הן מהעובר והן מהאם, הפועלים על שרירי הרחם וגורמים להתכווצויות – הנקראות צירי לידה. הורמון זה נמצא ברמות גבוהות בדם גם כן בזמן ההנקה, מה שמאפשר זרימה של חלב בשד.

עוד קבוצת הורמונים המשפיעים על תהליך הלידה נקראים ‘פרוסטגלנדינים’. הפרוסטגלנדינים משפיעים בין היתר על שריר הרחם, הוא מסייע בהבשלת הרחם ללידה וגורם להתכווצויות.

השיטות לזירוז לידה הם או על ידי מתן חיצוני של הורמונים סינטטיים המחכים את פעולתם של האוקסיטוצין והפרוסטגלנדינים, או עידוד הפרשתם בגוף.

פקיעת מי השפיר – פעולה לקידום הלידה הנעשית כאשר היולדת כבר מאושפזת בחדר לידה, ונמצאת במעקב והשגחה ע”י המוניטור. מי השפיר עצמם מכילים חומרים המזרזים את הלידה.

סטריפינג (Stripping) – זוהי פעולה הנעשית במהלך בדיקה וגינאלית ע”י גניקולוג, בניסיון לזרז את הלידה. הרופא מפריד באמצעות אצבעותיו, בין קרומי מי השפיר מדופן הרחם, מה שגורם לשחרור פרוסטגלנדינים הגורמים להתכווצויות הרחם ולתחילת הלידה. הפעולה עצמה קצרה, אך מאוד חודרנית ולא נעימה, ואף עלולה להכאיב. יתכן גם כן שייווצר דימום קל בעקבותיה. במהלך השעות ועד ליממה שאחריה, מתחילים להתפתח הצירים, כשברוב המקרים יכולה האישה לשהות בינתיים בביתה.

בלון – שיטת זירוז מכאנית, שבה מחדירים קטטר (צינורית) לצוואר הרחם, מנפחים באמצעות מים ויוצרים בועות הלוחצות מתוך הצוואר כלפי חוץ. הלחץ עצמו גורם הן לפתיחת והרחבת הצוואר והן לשחרור הורמונים הגורמים ליצירת צירים.

פיטוצין – מתן תוך ורידי של הורמון סינטטי המחכה את הורמון האוקסיטוצין המופרש בגוף כדי לגרום לתחילת צירים. מתן פיטוצין יכולה להקשות על הלידה ולגרום לכאבים חזקים יותר מהרגיל, ולכן נשים רבות נמענות מלהגיע למצב זה ומשתמשות בשיטות אלטרנטיביות לזירוז.

זירוז לידה ברפואה הסינית

עפ”י הרפואה הסינית בוא הלידה תלויה בזרימה חלקה של אנרגיה ושל דם בגוף האשה, ומעבר בין תהליך ההריון הנחשב לתהליך של “יין” עפ”י הרפואה הסינית, למצב אקטיבי שנקרא “יאנג” .

חשוב שהמטפל יאבחן את סיבת היעדר הצירים ויטפל בהתאם לאבחון הכללי. בנוסף לטיפול הכללי ישנם נקודות מרכזיות אשר מניעות דם ואנרגיה ומעודדות את תחילת הצירים.
זירוז הלידה נעשית בעיקר על ידי דיקור כמה פעמים בשבוע, כאשר מומלץ גם כן לעסות את הנקודות האלו בבית כדי להמשיך את פעולת הדיקור לאורך זמן. לדיקור יש גם כן השפעה על אופי הלידה עצמה, היא יכולה לקצר את תהליך הלידה ואף להקל עליה.

האם זירוז ע"י דיקור הוא מסוכן?

מטרת הדיקור היא לעורר את הכוחות הטבעיים בגוף בכדי לעשות את הפעולה הנדרשת, ולכן זירוז לידה ע”י דיקור אינה גורמת להצפה לא טבעית של הורמונים בגוף וגם כן אינה מזיקה. לעומת זאת, זירוז שנעשית ע”י מתן פיטוצין- תרופה המחכה את הורמון האוקסיטוצין, גורמת לצירם מאוד חזקים וכואבים הרבה יותר מאשר בלידה טבעית.

צמחי מרפא להשראת לידה

צמחי מרפא הינם כלי נפלא שניתן להיעזר בו בכדי להכין עצמך ללידה. את הפורמולה Mama Boost כתבתי להכנה ללידה משבוע 38 והשראת לידה. הפורמולה תומכת בתהליך הטבעי של הגוף ולכן מתייחסת למכלול של תהליכים המובילים ללידה – על ידי הזרמת דם אל הרחם, ריכוך צוואר הרחם והרצועות העוטפות ומחזיקות את הרחם, שיפור יכולת הכיווץ של שריר הרחם והרגעה כללית. Mama Boost, כשמה כן היא, מטרתה לתת בוסט ולחזק את משאבי הגוף בכדי לאפשר התחלה של לידה, ולא לכפות מהלך לא רצוי על הגוף. ניתן להיעזר בפורמולה זו לפני לידה וכן במהלך לידה שלא מתקדמת.

  1. מאירה

    הגעתי לנעמי להכנה ללידה בשבוע 38 להיריון, היא טיפלה בי בדיקור ובנוסף לקחתי את הפורמולה mama boost. אחרי שבוע ילדתי בלידה זורמת ומדהימה, אין לי ספק שהצמחים תרמו לתהליך. תודה!!

  2. תמר

    נעמי היא מטפלת מקצועית ונעימה.
    לקחתי את הפורמולה הזאת לשם זירוז, ואחרי 48 שעות נולדה ביתי?

  3. לילך

    לקחתי את מאמא בוסט לפני הלידה השלישית שלי אחרי 2 לידות לא פשוטות.
    כבר בהתחלה הרגשתי יותר חיונית, והשינה שלי השתפרה.
    הגעתי ללידה באופן ספונטני בשבוע 40+2, והיתה לידה טובה וזורמת.
    ואחרי הלידה הרגשתי יותר טוב מבפעמים הקודמות. ממליצה מאוד על המוצר!

  4. שירן

    הגעתי לנעמי לטיפול לקראת הלידה השלישית שלי. הלידה הראשונה ושנייה היו קיסרי עקב חוסר התקדמות. קיבלתי פיטוצין שלא קידם אותי מעבר לפתיחה 1. החלטתי הפעם להתחיל בשיטות טבעיות עוד לפני התאריך. נעמי נתנה לי שתי תמציות כדי להכין את הרחם ללידה (Mama Prep, Mama Boost) וטיפלה בי בדיקור. ובשעה טובה זכיתי לחוות לידה רגילה אחרי 2 ניתוחים קיסריים!! ממליצה בחום לכולן על המוצרים של נעמי להכנה ללידה!

  5. מיכל

    לקחתי את שני התמציות של נעמי לאחר שקראתי את המאמר שהיא כתבה בעיתון שקיבלתי בהכנה ללידה בביה״ח הדסה. בשבוע 34 התחלתי עם התמצית mama prep , ולאחר מכן את התמצית מאמא בוסט וב״ה היתה לי לידה מדהימה! בנוסף הדימום אחרי הלידה התקצר. שירות לקוחות מכל הלב. ממליצה בחום! מיכל

  6. שינה

    אחרי 5 לידות אני יכולה להגיד שהלידה האחרונה הייתה הטובה מבין כולן! לאחר הלידה לא האמינו לי כשאמרתי שאני מרגישה אנרגטית כל כך, אמרתי שיש לי “כדור פלא” כן, ככה זה הרגיש! אתם שואלים איך?! בזכות כמוסות הפלא ‘שלושת המאמאות’ של נעמי דרור.
    הפעם הלידה הייתה קלה, העייפות המתישה שהייתה לי בלידות הקודמות נעלמה! זו הרגשה מדהימה! הרגשתי רעננה ורגועה, למרות שיש לי עכשיו 5 ילדים בבית ועוד ארבעה של בעלי הנוכחי, חזרתי מבית החולים לגדוד – תשכחו ממנוחה!
    נוסף לכל, אני עצמאית ומנהלת עסק פרטי. הכמוסות בשבילי היו הצלה, חזרתי להרגיש כמו נערה בת 20 😁
    לא האמנתי כמה טוב השפיעו הכמוסות על הגוף שלי. כל התפקוד הכללי שלי לאחר הלידה השתפר פלאים! בדיוק בגלל זה אני קוראת לזה “כדור הפלא” זה הסוד שלי. אם את לקראת לידה, ורוצה לעבור את השליש האחרון של ההריון בצורה מדהימה עם אנרגיות טובות, כשאת חזקה, זה מה שיכין אותך ללידה! כדורים רבים שניסיתי לא עזרו לי, אך הכמוסות של נעמי עשו פלאים! מיותר לציין שנעמי גורמת תחושה נעימה כל כך ויונתן מנהל שירות הלקוחות עוזר ועונה בשמחה לכל שאלה.
    בלידה הזאת תני לגוף שלך להרגיש אחרת! אין דברים כאלה במקום אחר!

  7. אסתר יעקובוביץ

    אני רוצה להמליץ לכל אמא שקוראת את שורות אלו – המוצרים של נעמי דרור הם המוצרים הכי טובים שהשתמשתי בהם עד היום! אתחיל בזה שהמוצר הזה באופן ספציפי עזר לי מאוד, הרגשתי הבדל מאוד משמעותי לפני ואחרי.. באמת שלא האמנתי שזה ישפיע עלי עד כדי כך. אני הולכת להיות שגרירה שלכם, המוצרים האלו מ-ע-ו-ל-י-ם.. בהמשך לקחתי גם מאמא פלו להגברת חלב אם וגם המוצר הזה עשה לי ממש טוב והגביר לי את החלב באופן משמעותי. אם המוצרים לא היו טבעיים כנראה שהייתי חוששת אבל בגלל שהכל 100% טבעי ונעמי דרור חתומה עליו הרגשתי בטוחה. תודה, תודה, תודה!

  8. מיכאלה

    אני מסוג הנשים שפוחדות לנסות תרופות, שיקויים או כל מיני דברים מהסוג הזה והפעם החלטתי ללכת על זה ואני כל כך שמחה שעשיתי את זה! קודם כל ארגיע נשים שמזדהות איתי – מדובר במוצר טבעי, אנחנו אוכלות דברים לא בריאים(מודה), אז למה שלא נכניס לגופנו מוצר כזה שהוא טבעי ובאמת טוב ומועיל? בהריונות הקודמים פשוט סבלתי לקראת הסוף, רק חיכיתי ללדת ולסיים עם זה והפעם זה היה שונה, הרגשתי את יעילותו של המוצר ואני ממליצה בחום!!! 5 כוכבים? מגיע לכם 10!

  9. סיון

    Mama Boost תמצית הכנה ללידה של Leaf of Life הוא המוצר הכי טוב שנתקלתי בו עד היום לנשים בהריון! הדבר שחששתי מכל זה לעבור את הלידה מותשת עם 0 אנרגיות והמוצר הזה עזר לי להגיע עם אנרגיות חדשות שלא הכרתי שהיו בי. אני מאוד סקפטית ולא מיהרתי לקחת כל מוצר, אבל עשיתי מחקר יסודי בין כמה מוצרים והמוצר הזה הוא באמת ממש טוב! אני כל כך מרוצה, אמשיך להמליץ על המוצר הזה, הוא באמת מחולל ניסים!

  10. רוני ילין

    תודה רבה על שירות נהדר ומקצועי. ממליצה בחום.

  11. נטלי בן יעקב

    אני אחרי לידה ונעמי ויונתן, אני רוצה להודות לכם באופן אישי ולהמליץ על המוצרים שלכם. תחילה, השירות שלכם היה נעים ואני מאמינה שעוד נהיה בקשר. שנית, המוצרים שלכם היו לי מאוד מועילים וטובים ואני בטוחה שארכוש אותם בשנית בלידה הבאה בעזרת השם.
    ממליצה!

  12. לי יוסף

    הגעתי לטיפולים אצל נעמי ולקחתי מאמא בוסט, אני חייבת לציין שהמוצר הזה היה לי מאוד טוב ובאופן כללי עם הדיקור שעשיתי אני מאוד מרוצה. ממליצה גם על הטיפולים של נעמי.

  13. יפית

    אם לא הדולה שלי לא הייתי מכירה את המוצר הזה, ואחרי שהיא הכירה לי אותו העברתי את ההמלצה בין כל חברותיי.
    לרפואה הטבעית יש כל כך הרבה מה להציע וזה אחד המוצרים הטובים שיצא לי להכיר. הוא עוזר לגוף האישה ואין על זה טיפת עוררין, המוצר הזה מצוין, לקחתי אותו ממש בקלות ואני בטוחה שהוא עזר לי בלידה.

  14. אלמוג

    בהחלט מוצר ששווה להכיר ולרכוש לאלו שמתקרבות ללידה. רכשתי את הערכה (מאמא פרפ+מאמא בוסט) ואני ממליצה על השילוב של שניהם, בנוסף ממליצה גם על הצמיד נגד בחילות להריון, גם מוצר מצוין

טיפים לזירוז לידה טבעית בבית

  • עיסוי נקודות הדיקור:
  • – הנקודה הראשונה נמצאת על כף היד, בין האצבע הראשונה לשנייה בגובה השריר. נקודה זאת לעיתים רגישה למגע ויכולה להשפיע אפילו מיידית על הרחם.
  • – הנקודה השנייה נמצאת בצד הפנימי של הרגל, כ 4 אצבעות מעל עצם המלאולוס (הגבעה הקטנה בקרסול), בין העצם לשריר.
  • עיסוי של איזור הכתפיים ולחיצות עמוקות על השריר בין הכתף לצואר.
  • שתיית חליטת עלי פטל או לקיחת תמצית צמחית הניתנת על ידי המטפל.
  • פעילות גופנית והליכה.
  • קיום יחסי מין וגירוי הפטמות- דבר זה מפריש אוקסיטוצין ופרוסטגלנדינים טבעיים בגוף.

לשאלות נוספות לגבי זירוז לידה את מוזמנת ליצור קשר054-5421760

המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מגורם מקצועי מוסמך, אין לראותו כהמלצה ו/או הוראה ו/או עצה לשימוש במוצרים ו/או לשינוי או הורדה של תרופה כלשהי ו/או להוות הצהרה לגבי יעילות המוצרים או תכונותיהם. המוצרים לא הוכחו מדעית ואינם מיועדים לשמש כתחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. השימוש במוצרים עשוי להוביל לתוצאות שונות מאדם לאדם, והמשתמשים מוותרים בזאת על כל טענה, תביעה או דרישה מהחברה בהקשר זה. מוצריה של חברת ליף אוף לייף מבית נעמי דרור אינם תרופות וגם הם אינם מהווים תחליף לכל תרופה או שימוש אחר מגורם רפואי מקצועי מוסמך. אין בתמונות שבאתר זה כדי להוות מצג או התחייבות כלשהם באשר ליעילות המוצרים.

איזה סוג טיפול
מתאים לך?

אני רוצה להתאים את הדרך הנכונה ביותר בשבילך!
תרצי להתייעץ על התהליך?

אפשר גם בווטסאפ אם זה יותר נח לך

אפשר גם בווטסאפ אם זה יותר נח לך

בואו להיות חלק מ המשפחה

תכתבי לי ונמצא ביחד איך אוכל לעזור לך

קוד הקופון הוא

SHOPPINGIL15

עד 40% + 15% הנחה נוספים על כל המוצרים באתר , קופון : ShoppingIL15

לקבלת קוד הקופון למייל מלאו את הפרטים בטופס

נקודות מכירה ואיסוף של
מוצרי Leaf of Life:

ירושלים והסביבה

אזור המרכז

אזור הצפון

*לאחר בחירת משלוח מסוג "איסוף עצמי בחינם" נציג יצור עמך קשר לבחירת נקודת משלוח ותיאום הגעה.
** נקודות איסוף עם Mama Flow בלבד

יש לוודא עם הנציג שיש מלאי בנק איסוף הרלוונטית

צריכים עזרה? דברו איתנו בווטסאפ.

דילוג לתוכן